La UPF afegeix la seva tesi núm. 2.000 al repositori TDX

La UPF afegeix la seva tesi núm. 2.000 al repositori TDX

La Universitat Pompeu Fabra (UPF) ha arribat a les 2.000 tesis introduïdes al repositori de Tesis Doctorals en Xarxa (TDX).

La tesi número 2.000 ha estat escrita per Derrick Kanngiesser i porta per títol Essays on monetary economics and financial stability. El treball ha estat dirigit per Jordi Galí i Luca Fornaro, i presentat al Departament d’Economia i Empresa de la UPF.

La tesi consta de tres capítols relacionats amb qüestions d’economia monetària i estabilitat financera. En el primer capítol es desenvolupa un model senzill de crisi financera en qual les principals externalitats són la sobreinversió ex ante i la deflació dels preus dels actius durant la crisi. L’eficiència restringida es pot aconseguir a través d’un impost de capital abans de la crisi i a través d’una subvenció sobre la compra d’actius durant la crisi.

En el segon capítol s’estudia la interacció de la política macroprudencial i monetària. Es desenvolupa un nou model keynesià de DSGE en què els bancs poden finançar les seves activitats d’inversió amb risc, ja sigui amb deute o amb capital. En el tercer capítol, es revisen els efectes derivats dels xocs en la política monetària en el context d’un model VAR amb variables canviants al llarg del temps. Els efectes d’un xoc en la política monetària sobre la producció i els preus s’han tornat més febles des del 1980 fins al 2010, sota les condicions d’un règim d’identificació recursiva.

Comparteix