
Presentats els nous cotxes de l’ETSEIB que competiran a la Formula Student 2019
L’ETSEIB Motorsport ha presentat aquest 23 de maig els dos prototips amb els que competiran a la Formula Student 2019 el proper estiu. El ja tradicional roll out, que ha reunit estudiants, institucions i empreses col·laboradores, ha servit per explicar les principals actualitzacions i novetats dels dos cotxes: un monoplaça elèctric (CAT12e) i, per primera vegada a tot l’Estat, un vehicle autònom (CAT12d).
CAT12e, la culminació d’un canvi
És el 12è cotxe de l’equip ETSEIB Motorsport Barcelona i el 8è elèctric. La gran novetat d’enguany és que el prototip tindrà tracció total amb motor elèctric a cada roda, fet que li proporcionarà un major rendiment en pista. I és que gràcies a aquest canvi, el CAT12e podrà fer girar cada roda a diferents velocitats, arribant als 20.000 rpm. El nou monoplaça ha remodelat completament la seva aerodinàmica, així com ha incorporat un monocasc més petit i ajustat.
L’equip elèctric portarà el CAT12e a la FS d’Àustria (28 de juliol – 1 d’agost), d’Alemanya (5 d’agost – 11 d’agost) i d’Espanya, al Circuit de Barcelona-Catalunya (20 d’agost – 25 d’agost).
El primer autònom de tot Espanya
El CAT12d, batejat també com a XALOC, s’ha convertit en el primer prototip autònom d’Espanya a competir a la Formula Student. Ha estat desenvolupat per Driverless UPC, el nou equip d’ETSEIB Motorsport, format per 25 estudiants d’enginyeria Industrial, Telecomunicacions i Informàtica.
Amb el CAT12d l’equip participàrà per primera vegada en dues categories: l’elèctrica i la driverless. El CAT12d ha adaptat l’antic CAT10e amb sensors com ara càmares i tecnologia LIDAR i actuadors de frens i de direcció per convertir-lo en autònom.
L’equip autònom participarà amb el CAT12d a la FS d’Alemanya (5 d’agost – 11 d’agost), de la República Txeca (12 d’agost – 17 d’agost) i d’Espanya, al Circuit de Barcelona-Catalunya (20 d’agost – 25 d’agost).
Amb la participació del CSUC
Un any més, el CSUC ha posat a disposició de l’ETSEIB Motorsport el servei de Supercomputació del Consorci per a les simulacions d’aerodinàmica a Pirineus II, el nou clúster Bull Sequana X550. S’han usat gairebé 120.000 hores computacionals (HC), amb el programari OpenFOAM, per al qual s’ha muntat un model aerodinàmic de 60e6 elements i un mallat en paral·lel. En aquesta edició, s’ha utilitzat el programari lliure ParaView per a crear visualitzacions que permetin analitzar dades mitjançant tècniques qualitatives i quantitatives.