
El CSUC participa a les Jornadas Técnicas de RedIRIS
El CSUC, juntament amb més de 350 experts i responsables de xarxa i serveis informàtics d’entitats afiliades a RedIRIS, ha participat a les XXVI Jornadas Técnicas d’aquesta xarxa acadèmica i de recerca estatal, que enguany s’han celebrat a la ciutat de Tenerife amb la intenció d’intercanviar informació i experiències.
A l’acte inaugural han assistit el president del Cabildo de Tenerife, Carlos Alonso; el rector de la Universidad de la Laguna, Antonio Martinón; el director de l’Institut d’Astrofísica de Canàries (IAC), Rafael Rebolo; el cap d’Àrea en la Secretaria d’Estat d’I+D+i del Ministeri d’Economia i Competitivitat, Francisco Herrada, i el director adjunt de RedIRIS, depenent de Red.es, Alberto Pérez.
Durant els tres dies que han durat les jornades, s’han dut a terme tres ponències plenàries en què han intervingut el doctor Miquel Serra-Ricart, de l’IAC, que ha parlat sobre retransmissió d’esdeveniments astronòmics, en el quals el CSUC hi ha col·laborat aportant la seva infraestructura tecnològica; Alonso, que ha impartit la ponència “Why Tenerife, Hub de Conectividad en el Atlántico“, i Octavio Llinàs González, de la Plataforma Oceànica de Canàries, encarregat de la conferència de clausura “El Océano del Futuro”.
Així mateix, s’han abordat diferents sessions en paral·lel sobre diverses temàtiques com ara les xarxes de campus, els entorns intel·ligents i xarxes de sensors, trasllat de serveis al núvol, gestió massiva de dades i e-administració i govern obert. És precisament en aquestes sessions paral·leles on ha participat el CSUC, qui ha presentat tres ponències.
La primera ha estat “e-Vot, la plataforma de voto electrónico de las universidades catalanas” que ha anat a càrrec d’Albert Portugal Brugada, cap d’Administració Electrònica del CSUC, i ha tractat sobre la plataforma de votació electrònica del CSUC, les seves característiques principals i el seu funcionament.
La segona ponència presentada ha sigut “‘Cloudificación’ de servicios: retos y oportunidades“, de Xavier Peralta, administrador de sistemes del CSUC, qui ha mostrat els reptes i oportunitats de traspassar els serveis d’una organització al núvol i de la infraestructura al núvol del CSUC i les plataformes uCATx i Virtlabs com a exemple.
Per últim, Jesús Martín, administrador de sistemas i Jordi Guijarro, cap d’operacions i seguretat, ambdós del CSUC, han parlat sobre “Centros de datos sostenibles en Smartcities, ¿realidad o ficción? Proyecto Europeo DC4Cities“.
Els vídeos de totes les sessions es troben disponibles al web de RedIRIS.